S2E09: "Als je je ongemakkelijk voelt, voer je waarschijnlijk de juiste gesprekken" Sana Sellami en Hamza Ouamari, over identity covering, diversiteitsmoeheid en polarisatie

50 Koffies Original - Een podcast door Yana Smits en Nadia El Makhfi - Maandagen

Categorieën:

Voor de laatste aflevering van het topic diversiteit en inclusie nodigden we Sana Sellami en Hamza Ouamari uit. Als strategisch experten bij Untitled Workers Club zijn ze allebei gespecialiseerd in inclusieve communicatie. Verder geven ze beiden les op Thomas More over inclusieve communicatie, marketing en sociale psychologie. Hamza werkt voornamelijk samen met merken die bereid zijn om een inclusieve mentaliteit aan te nemen en die om te zetten in strategieën, acties en resultaten. Sana begeleidt organisaties en merken rond employer branding, communicatie en campagnes. Samen met Hamza en Sana praten we over diverse en inclusieve bedrijfscommunicatie. We bespreken identity covering vroeger en nu, het aantrekken van diverse profielen aan de hand van wervingsstrategieën, en het verlaten van je comfortzone en het maken van fouten. Vanuit hun expertise en ervaringen vertellen ze over polarisatie, privileges en structurele achterstand, en dat met een ongelofelijk vuur om de heersende maatschappelijke problemen aan te pakken. Om de wereld net dàt tikkeltje mooier te kunnen maken voor de mensen die achter hen komen. Het werd een warm gesprek met heel wat concrete voorbeelden en tips waar wij ook zelf veel van konden leren.