Stoppen met dimdammen, tijd voor felle Frans | Campagne Daily | 16 november

Campagne Daily - Een podcast door BKB | Het Campagnebureau

Als je wil dat mensen op je stemmen dan moeten ze om te beginnen weten dat je bestaat. Maar net zo belangrijk is dat ze begrijpen wat je zegt. Toch lijken veel politici te vergeten dat ingewikkelde taal en grote getallen maar lastig te volgen zijn voor 2,5 miljoen laaggeletterde Nederlanders. Met taalcolumniste Eveline van Rijswijk en BKB’er en taalpurist Maarten van Heems duiken we in de taal van deze campagne. Welke stokpaardjes passeren de revue? En welke ingestudeerde oneliners kunnen politici beter achterwege laten? Verder kwam gisteren de nieuwe I&O peiling uit en het lijkt erop dat de kiezer eindelijk in beweging is gekomen. De VVD gaat nu aan kop in beide grote peilingen en Omtzigt zakt wat weg. Krijgen we anno 2023 dan onze eerste vrouwelijke premier? En welke kansen liggen er voor Timmermans van GL-PvdA? We zagen bij Khalid & Sophie al een glimp van de oude felle Frans. Krijgt de kiezer in de laatste week dan alsnog de contrasten tussen de partijen te zien? Druk op play voor dik twintig minuten klare taal in de Campagne Daily. Shownotes: De Première: https://evelinevanrijswijk.nl/de-premiere/ I&O peiling: https://www.ioresearch.nl/actueel/io-zetelpeiling-onduidelijkheid-kost-nsc-zetels/ Stuk Rood Vlees: https://stukroodvlees.nl/polarisatie-tussen-partijen-te-veel-op-vorm-te-weinig-op-de-inhoud/ Khalid en Sophie: https://www.bnnvara.nl/khalidensophie/videos/603178