Wie pakt die zes nieuwe zetels? | Campagne Daily | 13 september

Campagne Daily - Een podcast door BKB | Het Campagnebureau

Hoe krijg je jongeren naar de stembus en hoe win je first-time voters voor jouw partij? Sinds de Tweede Kamerverkiezingen van 2021 werden er ruim 400.000 mensen 18+. Dat zijn zes zetels. In coronatijd piekte de opkomst onder de jongste kiezers op 80%, maar zijn ze niet verkiezingsmoe bij de vierde verkiezing in drie jaar tijd? DENK weet jongeren vaak goed te bereiken, maar hoe gaat dat verder nu de nieuwe lijsttrekker Stephan van Baarle het stokje heeft overgenomen en alle oprichters van de partij vertrekken? Maar we beginnen met Pieter Omtzigt en zijn politieke start-up die permanent onder het vergrootglas ligt van de media. Elk groeipijntje haalt het journaal. Moet hij meer ruimte krijgen om fouten te maken en minder snel worden afgestraft? En wat weten we ondertussen van de kring die zich om Omtzigt vormt? Zit daar zijn blinde vlek? Het is oud-CDA voor en na. De N van NSC staat toch voor Nieuw? Dit en meer in de nieuwste aflevering van de Campagne Daily. Met Younes Douari, ondernemer en oprichter van Represent Jezelf, een platform dat politiek bespreekbaar maakt voor jongeren, en Isabelle Rade, partner bij BKB. 🎙 Gasten: Isabelle Rade en Younes Douari 📣 Presentatie: Pelle Koppen 💡 Campagne Daily is een initiatief van campagnebureau BKB 🎧 Geproduceerd door FC Afkicken 📽 Instagram: campagnedaily / YouTube: campagnedaily 🎶 Tune: Bo Floor 📧 Zelf de campagne-expert uithangen? Mail ons op [email protected] Extra kijk- en leesvoer: Volg Represent Jezelf! op Instagram: https://www.instagram.com/represent.jezelf/ Volg Represent Jezelf! op TikTok: https://www.tiktok.com/@represent.jezelf Volkskrant profiel van Nicolien van Vroonhoven https://www.volkskrant.nl/politiek/de-stabiele-slimme-en-vrolijke-rechterhand-van-omtzigt-nicolien-van-vroonhoven~b083a434/ Lees het onderzoek van Ipsos: https://www.ipsos.com/nl-nl/peiling-themas-verkiezingscampagne-politieke-opvattingen-economisch-sentiment