Yesilgöz bepaalt hoe populair Malik Azmani is. | Campagne Daily | 28 mei

Campagne Daily - Een podcast door BKB | Het Campagnebureau

Nog 9 dagen tot de verkiezingen in Nederland. Maar niemand is ermee bezig, denkt onze gast van vandaag, Marjolein Kampschreur (mede-eigenaar campagnebureau Meute). Daarom zijn we blij dat de media wakker lijken te worden. Volkskrant biedt podium aan alle EU-lijsttrekkers. Het interview met VVD’er Malik Azmani ging toch vooral over de nationale mores van de partij. Maar kwam ze dat nou zo slecht uit? Justin Koornneef (partner bij BKB) dook samen met Marjolein de advertentiebibliotheken van Google en Meta in. Wat valt er op? Volt staat bovenaan qua uitgaven, de VVD heeft €10.000 uitgegeven, maar nergens hebben ze het over Europa, en niet alleen BBB, maar ook een partij als D66 gebruikt opvallend vaak de Nederlandse vlag. En wat gebeurt er nu allemaal op ‘Pluxe’? Het blijkt dat het hart van de Europese lobby zich niet meer op het Europa-beroemde plein bevindt. Maar Brussel blijft de lobbyhoofdstad van Europa: de kopjes koffie, whitepapers en manifesten zijn niet te tellen. Het probleem van die lobby? Je moet overal zijn: in de Europese Raad en het Europees Parlement, bij ondersteunend personeel en in alle lidstaten. Europa wordt er niet transparanter op. Tijd voor de West Wing en Borgen van de Europese Unie! Dan ziet iedereen dat Europa niet saai is. Netflix, luisteren jullie mee? 🎙 Gasten: Marjolein Kampschreur en Justin Koornneef 📣 Presentatie: Pelle Koppen 💡 Campagne Daily is een initiatief van campagnebureau BKB 🎧 Geproduceerd door FC Afkicken 🙏 Mogelijk gemaakt door Google 📽 Instagram: campagnedaily / YouTube: campagnedaily 🎶 Tune: Bo Floor 📧 Zelf de campagne-expert uithangen? Mail ons op [email protected] Shownotes: Volkskrantinterview met VVD-lijsttrekker Malik Azmani: https://www.volkskrant.nl/politiek/vvd-lijsttrekker-malik-azmani-over-zijn-pro-europese-campagne-migratie-is-uiteindelijk-een-grens-stellen~be96cf4a/ Zelf een blik achter de schermen van Meta en Google kijken welke politieke partijen flink aan het adverteren zijn? https://www.facebook.com/ads/library/ en https://adstransparency.google.com/ Campagnevideo van De Groenen, waarin ze niet hun eigen verhaal vertellen: https://www.instagram.com/reel/C6vKVjlN_1z/?utm_source=ig_web_copy_link Campagnevideo van ALDE-Spitzenkandidaat Marie-Agnes Strack-Zimmermann: https://youtu.be/4Qv7mv7IyPI Campagnevideo van Renew Europe: https://youtu.be/aQTF2u2HQ1Q Heb jij al kaartjes voor de Europese Stemnacht op 5 juni in de Tolhuistuin in Amsterdam? Bestel ze hier: https://tolhuistuin.nl/nieuws/europese-stemnacht-bij-tolhuistuin