E128 | LEGO (Annemarie de Munnik) over de groeiende populariteit van het merk onder volwassenen
CMOtalk - Een podcast door Klaas Weima - Energize - Zaterdagen
Categorieën:
Het productaanbod van LEGO spreekt steeds meer volwassenen aan. Spelen door introductie van de bloemen- en plantencollectie ook volwassen vrouwen vaker met de iconische blokjes? En: grote merken staan in de rij voor een samenwerking met het grootste speelgoedmerk ter wereld. Is er naast de collaboraties met Star Wars of Fortnight ook ruimte voor regionale samenwerkingen? Daarover gaat presentator Klaas Weima in CMOtalk in gesprek met Annemarie de Munnik, marketingdirecteur Benelux bij LEGO. Pop-up store Nederland had begin mei de primeur met de allereerste LEGO bloemenwinkel ter wereld. Maar waarom kiest een groots wereldwijd merk als LEGO voor extra exposure middels een pop-up store? Redacteur Mick Fruytier zocht het uit en ging voor deze aflevering in gesprek met Kitty Koelemeijer, hoogleraar Marketing aan Nyenrode Business Universiteit. LEGO Het speelgoedmerk LEGO werd in de jaren dertig van de vorige eeuw opgericht in Denemarken. Het bedrijf groeide sindsdien uit tot s' werelds grootste speelgoedmerk. LEGO behaalde in 2023 wereldwijd een omzet van bijna 9 miljard euro.See omnystudio.com/listener for privacy information.