E151 | Kinderwagenmaker Joolz (Irene Muller) over de overname door branchegenoot Bugaboo
CMOtalk - Een podcast door Klaas Weima - Energize - Zaterdagen

Categorieën:
De Amsterdamse kinderwagenmaker Joolz is recent overgenomen door branchegenoot Bugaboo. Vissen de twee Nederlandse bedrijven niet te veel in dezelfde vijver om naast elkaar te kunnen blijven bestaan? En voetballer Christiano Ronaldo werd in het verleden gespot met een kinderwagen van Joolz. Wat betekende die zichtbaarheid van het merk op zijn socials voor de naamsbekendheid en de omzet? Dat en meer bespreekt presentator Klaas Weima met Irene Muller, marketingdirecteur van Joolz. Kinderwagen als statussymbool Wie z’n pasgeboren kindje wil vervoeren in een wagen van Joolz of de concurrentie moet flink in de buidel tasten. Waarom zijn de kinderwagens van soms meer dan 1000 euro alsnog zo populair? Redacteur Mick Fruytier zocht het uit en sprak voor deze aflevering met Boudewijn Boonman, verkoper van babyspullen en BNR-collega.See omnystudio.com/listener for privacy information.