S2:E3 Laat publiek meedoen dankzij gamification met RFID (met Meow Wolf)
Cultuurshift - Een podcast door DEN
Categorieën:
Het Amerikaanse kunstcollectief Meow Wolf verovert de wereld in hoog tempo met hun immersieve ervaringen. In Omega Mart in Las Vegas dompelen zij bezoekers onder in een surrealistische supermarkt vol interactieve kunstwerken. Je stapt bij Omega Mart letterlijk een nieuwe wereld in waar technologie en kunst samenkomen. Daar gebruiken ze onder andere gamification voor met RFID-technologie. Die zit verwerkt in een speciaal pasje waardoor bezoekers een nog persoonlijkere ervaring beleven. Jill Mendoza, engineer bij Meow Wolf, legt uit hoe zij technologie inzetten om bezoekers volledig op te laten gaan in hun wereld. Host Anic van Damme gaat met sidekick Splinter Chabot in gesprek met Abdelhadi Baaddi en Jos Feijen. Zij bespreken de impact van technologie, zoals RFID, op de kunstsector en hoe dit een totaal nieuwe vorm van storytelling creëert. SprekersAnic van Damme, presentator Splinter Chabot, cultuurliefhebber en auteurAbdelhadi Baaddi, hoofd Innovation:Lab Theater Utrecht Jos Feijen, directeur EffenaarJill Mendoza, engineer Meow Wolf Belangrijkste onderwerpen‘Supermarkt’ Omega Mart. Wat maakt Meow Wolf zo uniek in de kunstwereld?Gaan musea steeds meer op pretparken lijken? De toegevoegde waarde van gamification. Hoe werkt RFID-technologie? De rol van RFID-technologie in interactieve kunstervaringen.Hoe Meow Wolf data gebruikt om hun belevingen te verbeteren.ShownotesOmega MartCultuurbeleving door immersieve ervaringendocumentaire over Meow Wolf PunchdrunkDoloris Maze Liever lezen? We zorgen dat de transcriptie zo snel mogelijk beschikbaar komt en plaatsen de link dan hier. Abonneer en mis geen enkele aflevering van deze podcast.Cultuurshift is een podcast van DEN, dé aanjager van digitale transformatie en cultuur.