S01E16 – De ranzige mediadynamiek rond Marco Borsato

De Communicado's - Een podcast door Victor Vlam & Lars Duursma - Zondagen

Categorieën:

Marco Borsato wordt beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag richting minderjarige meisjes. Aanvankelijk kregen de geruchten nauwelijks een platform maar via een bijzondere omweg belandde het nieuws stapje voor stapje toch in de serieuzere media. Hoe ging dat? En wat gebeurde er daarna bij SBS6 Shownieuws en de talkshows? Victor vertelt meer over de ‘puke funnel’ van Clinton-adviseur James Carville. De burgemeester van Zeewolde vond het niet zo fijn dat er in de media kritische artikelen verschenen over het nieuwe mega-datacenter van Meta (Facebook). Hij noemde kranten als NRC Handelsblad ‘de Fabeltjeskrant’ en ‘fake nieuws’. Waarom is dat zo schadelijk? En wat is eigenlijk het verschil tussen misinformatie, desinformatie en nepnieuws? Nederland is weer in lockdown. Communicatie is cruciaal: hoe speel je goed in op de coronamoeheid en zorg je dat er tóch draagvlak komt voor de lastige maatregelen? Lars haalt twee tips uit de wetenschap maar Victor wil geld zien. Shownotes: 🦠 Onderzoeker Michael Bang Petersen legt uit wat er misgaat bij de Omikron-communicatie 🎓 Nog meer onderzoek: met plaatjes overtuig je zelfs de grootste scepticus 🙏 Abonneer je en laat een recensie achter bij Apple Podcasts! Lars Duursma en Victor Vlam spreken elkaar over communicatie. Over wat ze zien, wat ze vinden en waarover ze het oneens zijn. Lars is oprichter van Debatrix. Hij begeleidt de top van de Europese politiek en het bedrijfsleven. Victor is communicatie-expert, spreker en Amerikakenner. Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.