Temu verovert met agressieve marketingcampagnes de Europese koopjesmarkt

Het Chinese e-commercebedrijf Temu verovert in gigantisch tempo de Europese markt. Met agressieve marketingcampagnes en verslavende spelelementen probeert Temu zijn klanten te binden. Hoe zit het met het toezicht op deze Chinese prijsvechter? En hoe kan het dat de producten die Temu aanbiedt zo goedkoop zijn? Dat bespreken we met economieverslaggever Niels Waarlo en China-correspondent Leen Vervaeke.Onze journalistiek steunen? Dat kan het beste met een (digitaal) abonnement op de Volkskrant, daarvoor ga je naar www.volkskrant.nl/podcastactie  Presentatie: Pieter Klok, Esma LinnemannRedactie: Corinne van Duin, Lotte Grimbergen, Julia van Alem, Jasper Veenstra, Nathalie Denie en Pim HubertsMontage: Rinkie Bartels, Simone EleveldSee omnystudio.com/listener for privacy information.

Om Podcasten

De wereld verandert in rap tempo: we voelen de gevolgen van klimaatverandering, er woedt een oorlog in Europa en de koopkracht is historisch gedaald. Om die nieuwe wereld beter te begrijpen praten Pieter Klok, Sheila Sitalsing, Gijs Groenteman en de specialisten van de redactie je dagelijks in 20 tot 30 minuten bij. Op vrijdag luister je naar een langere aflevering, waarin we terugblikken op de politieke week.