De meest intrigerende geur volgens deze topparfumeur
Dit is goed - Een podcast door Byline
Categorieën:
Een beetje eng en intimiderend. Zo omschrijft parfumeur Spyros Drosopoulos het Eau de Toilette dat hij uitkoos als zijn hoogtepunt: Jacomo de Jacomo. Een luchtje uit 1980 dat nog steeds te koop is, maar door de jaren heen wel is aangepast. 👉 Drosopoulos vertelt waarom hij deze geur zo bijzonder vindt, ook al zou hij hem zelf niet meer op doen. Maar het gaat ook over het maakproces: hoe krijgt de parfumeur het voor elkaar om van een handvol grondstoffen een intrigerende geur te creëren? Oftewel: wat is het geheim van de parfumeur? 👉 Jacomo de Jacomo is ontwikkeld door parfumeur Christian Mathieu voor het Franse Jacomo. Drosopoulos nam twee flesjes mee naar de studio: een op Marktplaats gekocht origineel uit de jaren '80 en de hedendaagse variant. In deze aflevering vertelt hij al ruikend wat de verschillen zijn. 🤵♂️Drosopoulos is van huis uit wetenschapper, maar wilde het over een ander boeg gooien. Hij experimenteerde in de avonduren met parfums en geuren en besloot op een gegeven moment de deuren van de universiteit definitief te sluiten. Nu is hij succesvol parfumeur en heeft hij onder meer zijn eigen merk Baruti. 🙂 Wil je onze podcast steunen met een bescheiden donatie? Word dan vriend van de show … ℹ️ Kijk op ditisgoed.net voor extra’s bij deze aflevering en meer info over de andere gasten. 📰 Abonneer je ook op de nieuwsbrief! Dit is goed is een onafhankelijke productie van Byline Presentatie: Janine AbbringConcept, productie en redactie: Anton van Elburg en Remco TomesenSee omnystudio.com/listener for privacy information.