#46 – Michiel Muller (Picnic) Part 1: hoe hij de strijd aanging met Shell en ANWB

Dutch Dragons - Een podcast door Bas Witvoet, Pieter Schoen, Michel Perridon

Categorieën:

Michiel Muller begon zijn ondernemersreis met Tango en Route Mobiel, waar hij de macht van gevestigde spelers zoals Shell en de ANWB uitdaagde. Tegenwoordig leidt hij Picnic, de online supermarkt die met een “digitale melkboer”-aanpak de manier waarop we boodschappen doen volledig verandert.In deze aflevering van Dutch Dragons ontdek je hoe Muller telkens opnieuw monopolies wist open te breken en markten veroverde. Van slimme guerrilla-marketing tot robotisering en internationale expansie – Een verhaal van een ondernemer die innovatie en schaalbaarheid combineert.In deel 1 hoor je onder andere:•⁠ ⁠Hoe hij met Tango en Route Mobiel gevestigde monopolisten wist uit te dagen.•⁠ ⁠Waarom hij een ‘hele’ tankwagen aan benzine weggaf als marketingstunt.•⁠ ⁠⁠Hoe “nooit meer uren langs de wegen wachten” ontstond in de strijd tegen ANWB•⁠ ⁠⁠En welke ondernemerslessen Muller leerde van zijn eerste grote disrupties.🎧 Luister de podcast nu op:Spotify: https://shorturl.at/nltFoYouTube: https://shorturl.at/rQYT3Apple Podcasts: https://shorturl.at/13Vwd🤳 Volg Dutch Dragons voor meer content op:Instagram: https://www.instagram.com/dedutchdragons/TikTok: https://www.tiktok.com/@dutch.dragons.podcastLinkedIn: https://www.linkedin.com/company/105509513/Facebook: https://www.facebook.com/profile.php?id=61574529246005Volg of abonneer je & laat een review achter. Zo help jij ons groeien. 💬Vragen, ideeën of suggesties voor toekomstige gasten? Drop het in de comments of stuur ons een DM.