#29 - Marketing kan met duurzaamheid het verschil maken – met Tijs Timmerman

Met Tijs Timmerman, lector marketing & customer experience aan de Hogeschool Utrecht bespreken Marloes Bergevoet en Aldert Veldhuisen de rol van marketing in de duurzame transitie. Kunnen marketeers de omslag maken van het pure business to consumer-denken naar verwachtingen van mensen als vertrekpunt? Van profit-driven naar purpose-driven? Over waardecreatie, licenses to operate, social tax en -als toetje- AI. Shownotes 🔗 ESG-aflevering met Klaske Kruk: Circulariteit is hip & happening 🔗 Openbare les van Tijs: Marketing for humans’ sake Disclaimer: De standpunten, gedachten en meningen in deze podcast zijn die van de spreker en vertegenwoordigen niet de standpunten, gedachten en meningen van BNP Paribas. BNP Paribas heeft geen controle over en/of is niet verantwoordelijk voor de kwaliteit, volledigheid en nauwkeurigheid van de informatie die door sprekers wordt verstrekt. De informatie die hier wordt gepresenteerd is enkel voor algemene informatiedoeleinden en mag niet worden beschouwd als professioneel advies. BNP Paribas onderschrijft, beveelt of keurt geen specifieke mening, organisatie, product of dienst goed waarnaar in deze podcast wordt verwezen.

Om Podcasten

In ‘ESG: even samen gevat’ gaan we in gesprek met versnellers van de duurzame transitie. Marloes Bergevoet en Aldert Veldhuisen duiken in de E van groene energie, CO2 uitstoot, grondstoffen en biodiversiteit, de S van gezondheid, diversiteit en inclusiviteit en de G van wet- en regelgeving en internationale samenwerking. Samen met experts praten we je bij over de laatste ontwikkelingen, de belemmeringen en de kansen. 💬 Praat door over de podcast in de exclusieve ESG WhatsApp Groep. Word gratis lid: https://bit.ly/499wPlR