Opinie | 'Herstel, duurzaam en toekomst zijn totaal niet meer overtuigend'

Macro met Boot en Mujagić | BNR - Een podcast door BNR Nieuwsradio

Voor de vijfde maand op rij is het consumentenvertrouwen gedaald. Woorden als herstel, duurzaam en toekomst zijn totaal niet meer overtuigend voor het publiek, vindt macro-econoom en BNR-economiecommentator Kees de Kort. 'Je hebt al die mensen die kakelen over toekomst en perspectief en herstel, maar het publiek leest ook kranten. Die lezen verhalen over tekorten, nieuwe varianten, bewegingsbeperkingen en natuurlijk inflatie. Daar wordt iedereen door geraakt. Er wordt misschien wat nonchalant over gedaan, maar dat is natuurlijk wat de meeste mensen daadwerkelijk merken.' Volgens De Kort zit dat 'm in het feit dat de inflatie nooit echt concreet wordt gemaakt. 'Wat betekent het nou eigenlijk, die inflatie? De prijzen stijgen wel, en sommige prijzen stijgen hard, maar van loonontwikkeling en hogere uitkeringen is nog niet echt sprake. Terwijl dát is wat het publiek elke dag meemaakt.' Over Kees de Kort Econoom Kees de Kort geeft elke dag net na 12:00 uur zijn (eigen) kijk op de financieel-economische wereld. Luister live in BNR Zakendoen of wanneer je wilt via bnr.nl/keesdekort, Apple Podcast en Spotify.See omnystudio.com/listener for privacy information.