Een uur in de rij voor een pistachecroissant. Over monocultuur, blanding, premium koekjes en TikTok food hypes.

Voorheen Schaamteloos Randstedelijk (VSR) - Een podcast door Dag en Nacht Media / Podimo - Donderdagen

Waarom zou je een uur in de rij gaan staan voor een croissant? Met die vraag in ons achterhoofd verruilden we voor het eerst de studio voor de langste rijen van de hipste tenten in Amsterdam. Bij Saint Jean, Fort 9, Chun en Van Stapele vroegen we mensen waarom ze zo graag in deze rijen staan. En natuurlijk geven we er ook wat duiding bij. Want waarom lijken deze tenten eigenlijk allemaal op elkaar? Van ons interieur tot aan onze horeca, Perre ziet al jaren aan hoe onze producten steeds meer op elkaar gaan lijken. Daarom komt hij met de term blanding, het lelijke broertje van branding. Verder keek Perre voor het eerst sinds 1998 weer eens TV en stuitte op Avastars, het nieuwe kindje van John de Mol. Doortje luisterde een podcast van NRC over een mislukte podcast van de overheid en raakte verstrikt in de wereld van voetschilderen en Hannah Arendt. Advertentie: we mogen in samenwerking met Bamigo een eenmalige kennismakingskorting van 20% aanbieden aan jou. Kortingscode: SCHAAMTELOOS20. De code is te gebruiken in de webshop: Bamigo.com Tips:What Are People in New York Lining Up for Now? What is “Blanding” and Why are So Many Brands Doing It? (zie hier het lettertype voorbeeld)Welcome to the Shoppy Shop Why does every store suddenly look the same?Volg hier Doortje en Perre op Instagram. Heb je interesse om te adverteren in deze podcast? Mail dan naar [email protected] Zie het privacybeleid op https://art19.com/privacy en de privacyverklaring van Californië op https://art19.com/privacy#do-not-sell-my-info.