237 Afleveringen

  1. The ID Of Game Development

    Gepubliceerd: 1-11-2023
  2. The Sumerian Game

    Gepubliceerd: 15-10-2023
  3. Finding Video Game Copyright

    Gepubliceerd: 1-10-2023
  4. The 7th Guest

    Gepubliceerd: 15-9-2023
  5. Microprose Part 2

    Gepubliceerd: 1-9-2023
  6. Microprose Part 1

    Gepubliceerd: 15-8-2023
  7. SEGA and CSK Part 2

    Gepubliceerd: 1-8-2023
  8. SEGA and CSK Part 1

    Gepubliceerd: 15-7-2023
  9. The Simulations of Will Wright

    Gepubliceerd: 1-7-2023
  10. Will Wright’s Sim City

    Gepubliceerd: 15-6-2023
  11. Atari’s Sinking Ship

    Gepubliceerd: 1-6-2023
  12. Atari’s Distribution Nightmare

    Gepubliceerd: 15-5-2023
  13. A Very Naughty Dog Pt 2

    Gepubliceerd: 1-5-2023
  14. A Very Naughty Dog Pt 1

    Gepubliceerd: 15-4-2023
  15. A Working Model of Vending

    Gepubliceerd: 1-4-2023
  16. The KOEI Dynasty

    Gepubliceerd: 15-3-2023
  17. The Fabric of Koei

    Gepubliceerd: 1-3-2023
  18. Space Invaders Part II

    Gepubliceerd: 15-2-2023
  19. Space Invaders and Nishikado

    Gepubliceerd: 1-2-2023
  20. The Intellivision Part 2

    Gepubliceerd: 15-1-2023

3 / 12

Love of the worlds created by video game designers and personalities drives Alex Smith & Jeffrey Daum (history, law, CS degrees) to provide a scholarly yet light-hearted discussion of how arcade, home console, and PC games merged into a Video Game Industry. Emphasis is on the combination of business and creative elements needed for financial success. Interviews of Atari, EA, Activision, & other execs with detailed source evaluations produce the insights you hear in these 122+ hours!

Visit the podcast's native language site