Design Doc
Een podcast door Hannah Shaffer and Evan Rowland - Woensdagen
96 Afleveringen
-
The Pizza or the Basket? (Amusement Park Horror w/ Alanna Shaffer)
Gepubliceerd: 4-9-2024 -
Designing a Spooky Game (Part 3): Mr. Bones' Wild Ride
Gepubliceerd: 21-8-2024 -
Designing a Spooky Game (Part 2): The Setting
Gepubliceerd: 7-8-2024 -
Designing a Spooky Game (Part 1): The Brainstorm
Gepubliceerd: 25-7-2024 -
The Founder Olympics
Gepubliceerd: 27-6-2024 -
Our Best Design Doc Ideas
Gepubliceerd: 3-6-2024 -
The Taste Talent Gap
Gepubliceerd: 3-5-2024 -
Adapting a Text
Gepubliceerd: 11-4-2024 -
Working around a Job
Gepubliceerd: 20-3-2024 -
Obsessions
Gepubliceerd: 21-2-2024 -
Better Never Than Late?
Gepubliceerd: 11-1-2024 -
Designing Alone, but Not Lonely
Gepubliceerd: 18-12-2023 -
Design Session: What Makes a Good Solo RPG?
Gepubliceerd: 15-11-2023 -
Will We Ever Finish Questlandia 2?
Gepubliceerd: 24-10-2023 -
The Liminal Spaces of Six Flags
Gepubliceerd: 26-9-2023 -
"People Were Shorter Back Then" (Guest ep w/ historical interpreter Enzo!)
Gepubliceerd: 24-8-2023 -
Old Sturbridge Village
Gepubliceerd: 28-7-2023 -
Founder Energy
Gepubliceerd: 5-7-2023 -
Fish People
Gepubliceerd: 6-6-2023 -
Focusing on Focus
Gepubliceerd: 10-5-2023
Come along with Hannah and Evan in a living documentation of the game design process, from the first spark of an idea, to every disastrous surprise. It’s not an instruction manual, but a travel guide, with lots of unexpected stops along the way.
