Design Doc
Een podcast door Hannah Shaffer and Evan Rowland - Woensdagen
96 Afleveringen
-
The Game Takes Shape
Gepubliceerd: 18-6-2025 -
The Rules Tell a Story
Gepubliceerd: 4-6-2025 -
Epilogues in Games
Gepubliceerd: 21-5-2025 -
Balancing the Pendulum
Gepubliceerd: 7-5-2025 -
Now You're the Bad Guy
Gepubliceerd: 23-4-2025 -
Don’t Stop Making Art! (Feat. Joshua A.C. Newman)
Gepubliceerd: 9-4-2025 -
It’s My Playtest and I’ll Cry If I Want To
Gepubliceerd: 26-3-2025 -
Pacing
Gepubliceerd: 12-3-2025 -
Insights and Secrets
Gepubliceerd: 26-2-2025 -
Rewards and Prizes
Gepubliceerd: 12-2-2025 -
The Art of Perfect Art
Gepubliceerd: 29-1-2025 -
What Makes a Good Playtest?
Gepubliceerd: 15-1-2025 -
When Mechanics Don't Match
Gepubliceerd: 25-12-2024 -
Going Places! (or, Navigation Mechanics in Games)
Gepubliceerd: 11-12-2024 -
A Moment of Rest
Gepubliceerd: 27-11-2024 -
Finding Community Again
Gepubliceerd: 13-11-2024 -
Levels of Doneness
Gepubliceerd: 29-10-2024 -
Judging a Book by Its Cover
Gepubliceerd: 16-10-2024 -
The Ideas You'll Be Buried With
Gepubliceerd: 2-10-2024 -
Designing a Spooky Game (Part 4): Finally, the Playtest
Gepubliceerd: 18-9-2024
Come along with Hannah and Evan in a living documentation of the game design process, from the first spark of an idea, to every disastrous surprise. It’s not an instruction manual, but a travel guide, with lots of unexpected stops along the way.
